2013/08/22

saanks mä rahaa, äiti?

Tää postaus tulee kuulostamaan tyhmältä 15-vuotiaan kirjottamana, mutta mua ärsyttää nykyajan kersat, ketkä kulkee kaduilla vastaan iPhone kädessä tabletti taskussa tuhlaamaan rahojansa Visa Electroniltaan.
Musta siinä ei oo mitään järkeä, et 10 vuotiaalle ostetaan joku hienoälypuhelin. Miten kukaan uskaltaa ostaa noin nuorelle monen sadan euron kännykkää, jos se vaikka hukkaa tai rikkoo sen? Mulla oli 10-vuotiaana joku Nokian läppäkännykkä, missä oli värinäyttö ja joku 2MP kamera, ja se riitti mulle ihan hyvin.
    Tai mitä ihmettä joku pikkumuksu ostaa Electronilla? Ostaa kai karkkia, mut mitä ideaa noin nuorelle on edes hommata sitä, kun viikkorahan voi maksaa käteisellä.
Lapsilta menee rahan arvostus ja työmotivaatio jos ne opetetaan jo nuorena kermaperseeks. Jos on nuorena jo tottunu lisäämään instaan kuvia 8-vuotiaana iPhonella, maksamaan Guccin laukkuja Electronilla ja katsomaan salkkareita omassa huoneessaan taulutelkkarista, niin miten ne vois muka käsittää, että raha on arvokasta, ja sen eteen pitää käydä töissä, eikä oo itsestään selvää, että että siwan kassalta sais luksuselämän?

Taas saitte lukee mun valituksia, mutta tääkin oli vaan mun mielipide.
♡:llä Heini

6 kommenttia: