2013/06/15

kesäterveiset Ruotsista!

Oltiin viimeviikolla Ruotsissa roundtripillä, ja ensimmäinen etappi oli Siljan laiva Helsingistä Tukholmaan. Usein mua ei laivalla nää, joten otin siitä kaiken irti!

  Welcome to Stockholm! Mentiin bussilla Tukholman keskustaan ja kierreltiin siellä kaupoissa. Videolla näytin jotain mun ostoksia, mutta teen myöhemmin ihan kunnon postauksen kaikista Ruotsin tuliaisista itselleni. Illempana käytiin Vasa-laivalla, jonka jälkeen matka jatkui kohti Gävleä.


 Gävlessä nukuttiin yö sikeesti. Mä vaan rakastan nukkuu hotelleissa, ne lakanat on niin pehmeet ja tyynyt paksut, ai että! Aamupalan jälkeen selviydyttiin Furuvikin puistoon, missä oli siis eläintarhat, vesipuistot sekä tivolit survottuu yhteen klimppiin. Siitä on ikuisuus, kun oon viimeks käynyt eläintarhassa, joten niistä ötököistä siellä innostuin. Vesipuistoa me ei tsekatto, mutta tivoli kyllä. Se oli ihan ok, perus tivoli laitteet. Ykskään niistä ei mennyt lujaa, joten huomas kyllä, että asiakaskunta on tarhaikäsiä pentuja.



the most dangerous animal

siitä mä lensin somassa kaaressa alas lankulta säkkien heilumassa. tää on vissii se klassinen heiluvat kassit?


ilosta

 Illalla odotti muutaman tunnin ajomatka Sundsvalliin. Tosin minähän nukuin sen matkan, kun muut kuunteli radiota. Perille päästiin ja pienen kaupunkikierroksen jälkeen pehkuihin. Aamulla lähettiin jälleen kaupunkiin ja åienten shoppailujen jälkeen siirryttiin autolla ismonpaan kauppakeskukseen Sundsvallin laidalla, jossa tietenkin kierrettiin muutama kauppa. Ja siitä alko sitten pidempi automatka Haaparannan kautta Kemiin.
Sundsvallin logo on vissiin lohikäärme, koska näitä oli varmaan tuhta siinä kävelykadulla!
Perille päästiin siinä puolen yön jälkeen ja nyt eilen sain editoitua noin tunninmittasen videokoosteen reissusta 12minuuttiin! Ja tänään mä sen latasin ilosesti Youtubeen. Mä en oikeesti ymmärrä mikä tää bloggerin ongelma on, kun väittää, ettei mulla ole YouTubessa videoita. Sama ongelma oli aiemmin muillakin, mutta nytten toimii. No, enhän mä voi välttyä ongelmilta, joten jos jaksatte vielä videota katsoa, ja uhrata reilu 10 minuuttia, nii klikkaappa tästä.


2 kommenttia:

  1. http://noora-carpediem.blogspot.fi/

    Ihana blogi sulla :3 ja tossa linkki mun omaan blogiin jos haluisit käydä tsekkaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitti Noora! :3 ja mielelläni mä sun blogiis kurkkaan!

      Poista