2013/09/09

ei järki ja tukka kuulu samaan päähän

Eli aihepostausta tulis, ja aiheena on nää mun kutrit. Viimesen kuluneen vuoden aikana oon kyllästyny nopeesti hiuksiini, ja oon alkanu kokeilemaan vähän erillaisii värejä ja tyylejä, leikkauksia, värejä yms. Ja musta on tullut aika kriittinen hiusten suhteen, tosin se ei näy hirveesti arkipäivässä, vaai aina "tyylin" muuttuessa.

History
  1. Viime syksyllä mulla oli oma luonnollinen ruskaa, ja alla kulahtanut punertava sävy. Sillon oli täällä päin keskijakaus-villitys, ja mäkin olin sitten semmosen ittellleni väkertäny. Pakko sanoo, että se sai mun kasvot pyöristymään. 
  2. . Kuva on alkusyksystä, noin vuos takaperin. Eli eka ja toka kuva on nyt väärin päin, mutta tossa on mun luonnollinen väri. 
  3.  Marraskuussa värjäsin tumman ruskeiks, ja alla näkyy siltikin lievästi punanen, enhän nää väärin?
  4. Joulukuun lopussa tein elämäni parhaan ratkasun, kun kysyin luottokampaajakamulil-Ellalta aivan randomisti kesken illan vieton leikkaamaan mulle sivusiilin, ja siitälähtien se on mun nuppia koristanut, ja tulee koristamaan vielä piitkän aikaa! Tosin hiihtolomalla kaipasin jotain erillaista, ja vaihdoin jakausta, mutta ikävä iski ennen kun kakskaan viikkoo kerkes vierähtään.
  5. Jälleen sivusiili kuvioissa, ja kampaajakäynnin jälkeen taas tummanruskee tukka ja alta punanen. Jotenki se punanen kiehto sillon kovasti!
  6. Kesäloma alko, ja väri vaihtu mustaks. Suurta muutosta ei tähän kuontaloon tullu.
  7. Loppulomasta kyllästyin tummaan tukkaan, ja itse tein onnistuneesti kaks värin poistoo, eli seurauksena oli kirjava tuhannen ruskeen väripalettipehko. 
  8. Pari päivää kusseen vaalennusyrityksen jälkeen kampaaja pelasti fledan, ja värjäs mustapunaseks, ja tällä kertaa punanen päällä!
  9. Ja nyt näyttää tältä, punaset, ja alta mustat sekä mustat pidennykset. I love it!   

Tuotteet
  1. Shampoo mitä käytän, on yleensä vaan joku, mitä sattuu himassa olemaan. Ja tällä hetkellä XZ:n kosteuttava Hunaja shampoo. Tuoksuu muuten hyvältä!
  2. Punasten hiusten takia käytän tämmöstä pakastetun paskan hajusta Color Mask- hoitoainetta. Sen toiminnassa ei siis oo mitään vikaa, selvittää hiukset, pitää hyvässä kunnossa, ja ilman tätä mun hiukset ois siis miljoona kertaa ruskeemmat kun nyt.
  3. Käytän nykyään Schwartzkopfin Got2b-lämpösuojaa. Toimii hyvin ja suojaa hiuksia oikeastaan melko hyvin. Haisee oudolle, tavallaan kirpeelle vanilijalle, mutta ei hyvälle, raaka vanilija? 
  4. Tää TREsemmén  lakka on kestäny mulla ikuisuuden, en oikeesti ees muista koska ostin tän! Tää pitää hiukset aamusta koulujen loppuunkin asti melko hyvin paikoillaan, jos ei oo kostee tai tuulinen sää. 

Pidennykset
Viime viikolla tilasin ittelleni vähän jatkolettiä, koska oon jo pitkään haaveillut pitkistä ja paksuista kutreista. Haaveet on tehty toteutettaviks, ja vaikka niitä olis miljoona, alotin siitä helpoimmasta. Joten projekti unelmahiukset aoitettu!
    Pulitin tästä pehkosta pitkän pennin, sen enempää en siitä sano. Mutta hintansa arvosii on tähän mennessä ainakin ollu. On aitoo hiusta, mitä nyt käsitelty ties millä syöpäläistentorjunta- ja väriaineil. Postitus oli tosi nopeeta, ja siihen meni ehkä semmonen 4 päivää, ja tupsahti suoraan kotiovelle. 

Aamuisin
Heti kun saan meikattuu aamusin, käyn käsiks hiuksiin, vaikka niille en paljoo teekkään. Siks se onkin mulle niin nopee toimenpide. 
  • Ensin tietenkin harjaa hiukset, jotka on yön aikana menny tuhannen solmuun ja latvan ihan käkkärän väkkärälle.
  • Laitan raudan kuumenemaan, ja suihkutan hiuksiin lämpösuojaa. Useimmiten suoristan vaan latvat, mutta joskus suoristuu myös etuhiukset ja muut.
  • Kun laitan pidennykset, otan korvien kohdalta nipun hiuksia, ja laitan ylös ponnarille. Sitten samallailla korvan "puolivälistä" nippu hainhampailla päälaelle.
  • Sitten otan "leveimmän" hiusmarton, ja kiinnitän klipsit tyveen. Laitan siihen yläpuolelle toisen yhtä leveän, ja tarkistan, että molemmat pysyy kiinni.
  • Päästän hainhampaalla kiinni ollee hiukset auki, ja kiinnitän muutaman pidennykset siihenkin "kerrokseen", ja päästän loputkin hiukset auki.
  • Nyt kun hiukset on päässä, harjaan ne uudestaan, ja tupeeraan päälimmäisen kerroksen omisa hiuksia. Lopuksi ruikin lakkaa päälle.
Näin syntyy mun tukka joka aamu, vaikka toi saattaa näyttää suurelta vaivalta, sitä se ei oo, ja siihen menee korkeintaa 10-15min.

 ♡:llä Heini

4 kommenttia:

  1. katpin heini eka et mitä vittuu teet meijän kylppäriss ku samaa hoitoainetta ja samanlainen toi ikkuna yms XDDDD mut ihanat noi pidennykset!♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo, siis tosiaan mä kävin teillä räpsäsee muutamat kuvat, kui? Ja kiitos <3

      Poista
  2. oeoeoe mun nimi siellä! ja mun (entinen) suoristusrauta! pakko tulla sun kampaajanas tähä kommentoimaan(:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ooppas ylpee siitä! ;) aatteleppa, exästäs mä tääl vaa kuvii lisäilen :o

      Poista